روغن موتور بی ام و برای شما

انتخاب روغن موتور بی ام و برای شما که خودرو بی ام و دارید همیشه مهم خواهد بود. بی ام و شما هر کجا که بروید شما را همراهی می کند. روغن موتور بی ام و اصلی می تواند عمر مفید خودروی شما را افزایش دهد. با استفاده از سرویس روغن موتور، بی ام و خود را تا سالها بیمه کنید.

فقیهی کار یک شرکت بزرگ وارد کننده روغن موتور bmw است. این شرکت در سال های گذشته تنها واردات عمده روغن موتور های آلمانی را عهده دار بود. بسیاری از تعمیرگاه های بی ام و و فروشگاه های بزرگ روغن موتور و لوازم مصرفی کالا های خود را توسط ما تامین می کنند، اما امروزه فروش روغن موتور بی ام و توسط شرکت ما به صورت تک و عمده انجام می شود.

موارد ذکر شده دلیلی برای قیمت مناسب ما نسبت به رقبا می باشد. از طرفی دیگر بسیاری از لوازم مصرفی آلمانی مانند روغن موتور بی ام و در شرکت های ما در تهران، شیراز، بندر لنگه و قشم موجود می باشد از این رو نیازی نیست که برای واردات آن متحمل گذشت زمان شوید.

برای خرید روغن موتور بی ام و می توانید با مشاور فروش ما در ایران با شماره 09172700082 در ارتباط باشید، یا از طریق دکمه از ما بپرسید که روی همه مقالات ما فعال است در واتساپ با مشاوران فروش در ارتباط باشید.

روغن موتور چیست؟

برای اینکه بخوبی با روغن موتور بی ام و آشنا شوید و بدانید که خودروهای bmw به چه میزان روغن نیاز دارند و زمان مناسب برای تعویض آن ها چه زمانی می باشد ابتدا باید بدانید که اصلا روغن موتور چیست؟ چه کار میکند و دارای چه انواعی می باشد.

در یک تعریف کلی باید بگوییم که روغن موتور دارای ترکیبات بسیار پیچیده ای می باشد که از روغن های پایه و انواع افزودنی ها تشکیل شده است.

تمامی خودروها برای اینکه بتوانند عملکرد درست و صحیحی داشته باشند نیاز دارند تا برای آن ها از روغن های مخصوص و با کیفیت استفاده شود.

در حقیقت باید بگوییم که، روغن موتور یک عنصر ضروری برای موتور خودرو شما می باشد. حال فرقی ندارد که خودرو شما یک خودرو ایرانی است یا یک خودرو آلمانی.

با افزایش سن موتور، اهمیت استفاده از روغن مرغوب، روزبه‌روز بیشتر احساس می‌شود.

کارکرد روغن موتور

روغن موتور

کار روغن موتور چیست؟

درباره کاری که روغن موتورها انجام می دهند روان سازی و به حداقل رساندن اصطکاک بین اجزای موتور است. ناگفته نماند که روغن موتورها وظایف بسیار مهم دیگری در موتور خودرو برعهده دارند که به شرح زیر می باشد.

  1. جلوگیری از زنگ‌زدگی و خوردگی موتور
  2.  پاک‌کنندگی موتور
  3.  معلق سازی مواد حاصل از سایش قطعات
  4.  آب بندی موتور
  5.  حفاظت از سطوح فلزی موتور
  6. افزایش کارایی موتور

دقت داشته باشید که تمام روغن هایی که برای موتور خودرو خود استفاده می کنید این وظایف را انجام نمی دهند. پس دقت داشته باشید روغن موتوری که شما برای خودرو خود استفاده می کنید اگر مناسب خودرو شما نباشد علاوه بر اینکه  سودی برای موتور شما نخواهد داشت، ممکن است کارایی موتور را نیز با مشکل مواجه کند.

انواع روغن موتور

در پاراگراف های قبلی به این مسئله اشاره کردیم که روغن موتورهای خودرو دارای انواع مختلف با ویژگی های متفاوتی می باشند.

روغن موتورهایی که این روزها به بازار عرضه می شوند در نحوه تولید و عملکرد با سایر روغن موتورها متفاوت می باشند.

در این بخش می خواهیم شما را با انواع روغن موتور و ویژگی های هر یک از آن ها آشنا کنیم.

  1. روغن موتور تمام سنتتیک
  2. روغن موتور نیمه سنتتیک
  3. روغن موتور معمولی
بهترین روغن موتور برای bmw

کار روغن موتور چیست؟

روغن موتور تمام سنتتیک

اولین نوع از انواع روغن موتور، روغن موتورهای تمام سنتتیک می باشد. این روغن ها به صورت خالص بوده و توان کارکرد موتور خودرو شما را به بالاترین حد ممکن می رسانند.

روغن موتورهای تمام سنتتیک از جمله روغن موتورهایی هستند که مصرف سوخت خودرو کاهش می دهند و از کارایی بالایی برخوردار می باشند.

ویژگی‌های روغن سنتتیک

از مهمترین ویژگی های مربوط به این روغن موتور می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاهش مصرف سوخت خودرو
  • جلوگیری از فرسودگی قطعات خودرو
  • ناخالصی کمتر نسبت به سایر روغن‌ها
  • حفظ خاصیت روغن و نیاز به تعویض کمتر
  • افزایش طول عمر موتور
  • مقاومت در برابر حرارت و گرما

روغن موتور نیمه سنتتیک

اما، دومین روغن موتور موجود دربازار یعنی روغن موتورهای نیمه سنتتیک که ترکیبی از روغن سنتتیک و معمولی می باشند.

این نوع از روغن‌ها نیز به خوبی از اجزای متحرک موتور محافظت می‌کنند و کارایی آن‌ها بسیار بهتر از روغن‌های مینرال است.

ویژگی‌های روغن نیمه سنتتیک
  • مخلوطی از روغن‌های تمام سنتتیک و مینرال
  • قیمت ارزان‌تر نسبت به روغن‌های تمام سنتتیک
  • عملکرد ضعیف‌تر نسبت به روغن‌های تمام سنتتیک
  • عملکرد بهتر نسبت به روغن‌های مینرال

روغن موتور معمولی

روغن موتور معمولی آخرین نوع از انواع روغن موتور است که در این بخش می خواهیم به آن اشاه ای مختصر داشته باشیم.

پایه اصلی این روغن ها از نفت خام می باشد و از ترکیب روغن های پایه هیدروکربن، پلی اینترنال الفین و پلی آلفا الفین‌ها تولید می‌شوند.

ویژگی‌های روغن معمولی
  • قیمت ارزان
  • نیاز به تعویض در کوتاه‌مدت
  • مناسب برای موتورهای قدیمی و ساده
  • ناتوانی در کاهش حرارت موتور
روغن موتور اورجینال

انواع روغن موتور

بهترین روغن موتور بی ام و

اگر تا به حال در مورد روغن موتور تحقیق کرده باشید. به دلیل مباحثات بی پایان، کلمات اختصاری و ادعاهای بی دلیل ممکن است منصرف شده باشید. ما امیدوارم این صفحه برای شما مفید باشد. کاری که ما می خواهیم انجام دهیم آموزش مشتریان و دیگر علاقه مندان است که ممکن است درک درستی از روغن موتور داشته باشند و بخواهند بیشتر بیاموزند. بهترین روغن موتور بی ام و روغنی است که خود شرکت بی ام و تولید می کند از این رو تمامی جزئیات تشکیل دهنده آن مناسب با موتور بی ام و طراحی شده اند. فقیهی کار تنها روغن موتور اصلی بی ام و را برای استفاده در این خودرو به شما پیشنهاد می دهد.

تواین پاور بهترین روغن موتور بی ام و

تواین پاور

استفاده درست از روغن موتور

  • اجازه دهید روغن قبل از رانندگی سخت به دمای مطلوب برسد.
  • 210-220 درجه فارنهایت اگر دما سنج روغن دارید عالی است.
  • بدون اندازه گیری منتظر بمانید تا دماسنج خنک کننده در حالت عادی مرکز قرار گیرد.
  • در صورت انتظار عملکرد بالا، از روغن با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • با روغن موتور شما به طور کامل آنچه را که هرینه کرده اید را دریافت خواهید کرد.
  • به اندازه ای که هزینه می کنید کیفیت دریافت می کنید – کمی بیشتر بپردازید و روغن بهتری دریافت کنید.
  • روغن خود را با مشخصات و مسافت پیموده شده موتور خود تطابق دهید.
  • فاصله تعویض روغن توصیه شده 10 هزار کیلومتر است اما پیشنهاد ما تعویض زود تر است.
  • برای مشاهده سایش داخلی موتور و همچنین سازگاری روغن، تجزیه و تحلیل منظم روغن مورد استفاده انجام دهید.

دانش پایه روغن موتور بی ام و

روغن موتور چهار عملکرد اصلی دارد که شامل روغنکاری، محافظت، خنک کنندگی و تمیز کردن  می شود. به عبارت دیگر روغن موتور بی ام و عملکرد، طول عمر و دوام موتور را تضمین می کند. از آنجا که داخل موتورها همه قطعات از فلزات چون: فولاد، آلومینیوم، منیزیم، تیتانیوم هستند  میتوان به راحتی به این نتیجه رسید که تماس فلز روی فلز اصطکاک ایجاد می کند که در نهایت باعث ایجاد گرما و سایش در هر دو سطح می شود. روغن در اطراف بلوک موتور، میل لنگ، میله های اتصال و پایین پیستون پمپ پراکنده می شود. این روغن تا سر سیلندر پمپ می شود تا تماس فلز بر روی فلز از بین برود را کاهش یابد. بهترین روغنها موتور را در یک لایه روانکاری قوی قرار می دهند تا قدرت خود را حتی در گرمای شدید حفظ کنند. همیشه وقتی دما بالا تر است و گرما بیشتر، خودرو روغنی با کیفیت بالاتر نیاز خواهد داشت.

ویدئو معرفی روغن موتور بی ام و فقیهی کار

در این ویدئو شما را با بهترین روغن موتورهای بی ام و اورجینال آشنا کرده ایم.

رتبه بندی API در روغن موتور

اگر در فروشگاه یزرگ خرید روغن را انجام می دهید در اختیار داشتن اطلاعات کافی برای خرید لازم است. شما به دو اطلاعات مهم نیاز دارید. ویسکوزیته روغن SAE و رتبه API . اما کدهای “C” برای خودروهای تجاری/دیزلی نیز وجود دارد. در اصل رتبه بندی API نشان می دهد که فرمول روغن چیست و استفاده از آن چگونه است. با هر تجدید نظر در فرمول جدید، رتبه جدیدی منتشر می شود. رتبه بندی API در دهه 1920 آغاز شد اما فقط در 30 سال گذشته شش رتبه بندی جدید وجود داشته است.

جدول رتبه بندی API

رتبه بندی API

تأییدیه روغن موتور BMW

درست مانند رتبه بندی API ،BMW هر چند سال یکبار فرمولاسیون روغن خود را بر اساس طراحی موتور مدرن، مسافت پیموده شده و میزان آلایندگی، نوع و کیفیت سوخت، منطقه ای که قرار است استفاده شود، برنامه های خدمات و بازاریابی به روز می کند. هر یک از مشخصات جدید بر اساس سال کدگذاری شده و تقریباً با نسل های جدید موتورهای BMW (مانند LL-01) مطابقت دارد. این رتبه بندی ها فقط یک راهنما هستند تا از روغن مناسب برای طراحی موتور شما استفاده شود. مانند رویکرد API ما توصیه می کنیم از مشخصات روغن BMW متناسب با مدل و نوع موتور BMW شما استفاده کنید. برای توضیحات کامل در مورد هر تأیید، بخش مخصوص BMW را در زیر مشاهده کنید.

برنامه های خدمات و بازه های طولانی تعویض روغن

تعویض رایگان روغن و افزایش فواصل تعویض روغن، حیله های بازاریابی است که از زمان معرفی آنها مورد انتقاد قرار گرفته است. ما نیز طرفدار آنها نیستیم. خوشبختانه بی ام و از تغییرات نا مناسب روغن 15000 مایل عقب نشینی کرده است اما آنها هنوز توصیه های مفصلی دارند که ما را کمی ناراحت می کند. با مهندسی پیشرفته، مطمئناً می توانید روغنی داشته باشید که پس از 10000 یا 12000 مایل آسان “به اندازه کافی خوب” کار کند. اما با تجمع کثیفی، رطوبت و تجزیه شیمیایی ناشی از گرما و اصطکاک، ما فقط معتقد نیستیم که روغن را طولانی استفاده نمایید. با وجود همه آنچه که روغن مسئول آن است، منطقی است که اغلب آن را تغییر دهیم. همچنین تجزیه و تحلیل منظم روغن بخصوص در موتورهای مسافت پیموده شده بالاتر و موتورهای M ایده خوبی است. این تجزیه و تحلیل به شما در مورد سایش داخلی موتور، به ویژه یاطاقان میله، اطلاعات بسیار خوبی می دهد. توصیه ما برای تغییر روغن 5000 مایل است.

تفاوت روغن بنزینی دیزلی

تشخیص روغن موتور bmw اصل

روغن موتور bmw اصل

تشخیص روغن موتور اصل

تشخیص روغن موتور BMW اصل، یکی از مهم‌ترین مراحل در نگهداری و تعمیر خودروی بی ام و است. همانطور که می‌دانید، روغن موتور یکی از عوامل مهم در حفظ عملکرد و عمر موتور خودرو است. بنابراین، استفاده از روغن اصل و تشخیص درست آن، بسیار حائز اهمیت است.

بررسی بطری روغن

برای تشخیص روغن موتور BMW اصل، ابتدا باید بطری روغن را بررسی کنید. بطری روغن اصل باید دارای برچسب با نام تجاری و شماره قطعه باشد. همچنین، روغن اصل باید دارای شماره فنی و شماره پروانه تولید باشد.

بررسی رنگ روغن

روغن موتور BMW اصل، باید رنگ طلایی یا سفید باشد. اگر روغن موتور شما رنگ دیگری داشته باشد، ممکن است روغن تقلبی باشد و باید تعویض شود.

بررسی بوی روغن

بوی روغن موتور BMW اصل، باید بسیار خفیف و تمیز باشد. اگر بوی روغن شما بسیار قوی و نامطبوع است، ممکن است روغن تقلبی باشد و باید تعویض شود.

بررسی سطح روغن

برای تشخیص روغن موتور BMW اصل، باید سطح روغن را نیز بررسی کنید. سطح روغن باید در حد مطلوب باشد و هرگز نباید به حداکثر یا حداقل سطح برسد. همچنین، باید مطمئن شوید که روغن خاموش و خنک است و همچنین هیچ علائم آب یا آلودگی در آن وجود ندارد.

استفاده از تجهیزات تشخیص روغن

برای تشخیص روغن موتور BMW اصل، می‌توانید از تجهیزات تشخیص روغن استفاده کنید. این تجهیزات شامل تستر روغن، تستر فشار و تستر رطوبت می‌شوند. با استفاده از این تجهیزات، می‌توانید به صورت دقیق و حرفه‌ای روغن موتور خودرو خود را تشخیص دهید.

در نهایت اینکه

آنچه در حفظ و نگهداری از موتور خودرو نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارد، استفاده از روغن موتور مناسب و باکیفیت می باشد. برای خودروهای خارجی همچون خودروهای کمپانی بی ام و هم که از موتورهای آنها از حساسیت بالایی برخوردار می باشند بهترین کار این است که با توجه به دفترچه راهنمای خودرو خود بهترین و مناسبترین روغن موتور اصل را تهیه کنید تا بتوانید خودرویی همیشه سالم داشته باشید.

سوالات مربوط به روغن موتور بی ام و

1زمان دقیق تعویض روغن موتور بی ام و؟
بهترین زمان برای تعویض روغن موتور بی ام و شما بعد از پیمودن 10 هزار کیلومتر است، البته با توجه به آلودگی های هوا در ایران پیشنهاد ما به شما این است که زود تر روغن موتور خود را تعویض نمایید.
2روغن موتور بی ام و برای چه خودرو های دیگری مناسب است؟
شما می توانید روغن موتور بی ام و را برای بسیاری از دیگر خودرو های آلمانی مانند بنز و حتی تویوتا و هیوندا استفاده نمایید. اما این کار توسط ما پیشنهاد نمی شود.
3هزینه تعویض روغن موتور بی ام و چقدر است؟
شرکت ما وارد کننده روغن موتور خارجی است اما تعمیرگاه های ما که در زیر شرکت واقع شده اند کار تعویض را نیز برای شما انجام می دهند. هزینه برای خرید روغن موتور بی ام و با توجه به دلار نوسان دارد از این رو اگر اجازه دهید اینجا مکتوب نمی نمایید اما برای دریافت قیمت لحظه ای می توانید از منو وارد فروشگاه و بعد از آن وارد صفحه روغن موتور شوید و قیمت های ما را که هر روز به روز رسانی می شوند را مشاهده نمایید.

5 Comments

  1. نیما گفت:

    مطالب بسیار عالی

  2. علیرضا گفت:

    سلام
    مطالب بسیار مفید بود
    چطور میتونم بصورت عمده سفارش بدم؟

    • admin گفت:

      ممنونم از توجه شما، لطفا با مشاوران ما تماس حاصل نمایید و به راحتی سفارش خود ررا ثبت نمایید 09172700082

  3. علی گفت:

    جامع و بسیار مفید

  4. نیما گفت:

    درستکار ترین شرکت برای واردات خودتون هستین و بس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارد کننده لوازم یدکی خودرو