تفاوت روغن مصنوعی و روغن معدنی

اصلی ترین تفاوت روغن مصنوعی و روغن معدنی

تفاوت روغن مصنوعی و روغن معدنی

در مقالات قبلی هم بارها به این موضوع اشاره کرده ایم که روغن موتور بنز، بی ام و، پراید، مزدا و دیگر خودروها برای روانکاوری قطعات موتور و کاهش اصطکاک مورد استفاده می باشند. بنابراین اینکه شما برای خودروهای خود از چه نوع روغن موتورهای استفاده می کنید بسیار مهم و دارای اهمیت می باشد. امروز با ما همراه باشید تا برایتان از تفاوت روغن مصنوعی و روغن معدنی بگوییم و در این مورد اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

دو نوع اصلی روغن موتور

قطعا می دانید که روغن موتورهای موجود در بازار دارای دو نوع اصلی روغن موتورهای مصنوعی و روغن موتورهای معدنی می باشند.

بنابراین برای اینکه بتوانید از میان این دو روغن موتور، بهترین و مناسب ترین روغن موتور را برای خودروهای خود انتخاب کنید باید بدانید که تفاوت روغن مصنوعی و روغن معدنی در چیست؟!

روغن موتور معدنی چیست؟

برای اینکه بهتر و راحتر متوجه تفاوت روغن مصنوعی و روغن معدنی شوید، نیاز دانسته ایم تا ابتدا برایتان بگوییم که اصلا به چه روغن موتورهایی معدنی گفته می شود و به چه روغن موتورهایی، روغن مصنوعی.

درباره روغن موتور معدنی باید بگوییم که، این نوع روغن موتورها از پالایش نفت خام به دست می آیند. فرآیند ساخت و تهیه این نوع روغن موتورها بدین صورت است که آلاینده های طبیعی و هیدروکربن های ناخواسته حذف می شوند.

در ضمن از روغن های معدنی بیشتر برای خودروهای قدیمی که روان کننده‌های آن ها با فناوری کمتر ساخته شده است استفاده می شود.

روغن‌های معدنی در مدارهای موتور کندتر از روغن‌های مصنوعی جریان می‌یابند، که می‌تواند منجر به افزایش مصرف سوخت و عملکرد خودرو تأثیرگذار شود.

قیمت روغن موتور معدنی

روغن موتور معدنی

روغن موتور مصنوعی چیست؟

اما، برایتان بگوییم از روغن موتورهای مصنوعی. این نوع از روغن موتورها برای موتورهای خودروهایی استفاده می شوند که با کارایی بالایی طراحی شده اند.

روغن موتورهای مصنوعی دارای تحولات شیمیایی پیچیده ای می باشند که به طور مستقیم بر روی نفت خام حفاری شده اند و با استفاده از مولکول‌های از پیش انتخاب شده انجام می‌شوند.

نکات کلیدی در مورد روغن های مصنوعی

آنچه که به شما کمک می کند تا بتوانید یک روغن موتور مصنوعی با کیفیت خریداری کنید آگاهی داشتن از یک سری نکات طلایی می باشد که در این بخش به آن ها اشاره ای مختصر کرده ایم.

  1. آنها نسبت به روغن های معدنی ناخالصی های کمتری دارند
  2.  از نظر شیمیایی اصلاح شده اند

مزایای روغن موتور مصنوعی

اما،برایتان بگوییم از مزیت های روغن های مصنوعی که در انتخاب و خرید یک روغن موتور اورجینال و با کیفیت به شما کمک زیادی خواهند کرد.

  • جریان عالی در دماهای پایین
  • ویسکوزیته پایدار، حتی در دماهای بالا
  • تعویض روغن کمتر
  • تشکیل سپرده کمتر
  • سایش کمتر در قطعات
  • مصرف سوخت را بهینه میکند
  • از موتورها محافظت کرده و طول عمر آنها را افزایش میدهد
واردات روغن موتور مصنوعی

روغن موتور مصنوعی

تفاوت روغن مصنوعی و روغن معدنی

تا به اینجای کار متوجه شدید به چه روغن موتورهایی، روغن معدنی و به چه روغن موتورهایی، روغن مصنوعی گفته می شود.

همچنین دانستید که روغن های مصنوعی دارای چه مزیت هایی می باشند و برای خرید آن ها باید به چه نکات طلایی توجه داشت.

حال در ادامه مقاله امروز می خواهیم به سراغ بحث اصلی رفته و برایتان از تفاوت روغن مصنوعی و روغن معدنی بیشتر بگوییم.

در این مورد باید بگوییم که، جنبه های مختلفی وجود دارند که روغن های مصنوعی را از روان کننده های معدنی متمایز می کند. این جنبه های مختلف به شرح زیر می باشند.

  • روغن های معدنی حاوی ترکیبی از روغن های 100% مصنوعی و معمولی هستند.
  • هیچ تعریف صنعتی واحدی از آنچه آنها باید تشکیل دهند وجود ندارد.
  • به طور کلی روغن های مصنوعی گران تر از روغن های معدنی هستند.
  • روان کننده های معدنی نسبت به روغن های مصنوعی بهبود عملکرد کمتری را ارائه می دهند، قطعات را کمتر محافظت می کنند و سریعتر تخریب می شوند.
  • روغن های مصنوعی خالص تر، روان تر و ماندگارتر از روغن های معدنی هستند.

این مهم را درباره روغن موتور خودروها در نظر داشته باشید، همه انواع روغن موتورهایی که در بازار موجود می باشند برای همه موتورهای خودرو مناسب نیستند. بنابراین نیاز است که قبل از انتخاب هر روغن موتور توصیه های سازنده خودرو خود را دنبال کنید و با توجه به آن برای خرید روغن معدنی یا مصنوعی برای خودروهای خود اقدام کنید.

خرید روغن موتور مصنوعی

مزایای روغن موتور مصنوعی

محدودیت های مربوط به هر دو روغن معدنی و مصنوعی

همانطور که در پاراگراف های قبلی هم اشاره کردیم چندین مزیت عملکرد ذاتی در اتسفاده از روغن های مصنوعی وجود دارد که مهم ترین و شاید اصلی ترین آن ها عمر طولانی تر و باند دمایی گسترده تر می باشد.

باند دما که در حقیقت همان امکان راه اندازی در دمای پایین و پایداری دمای بالا می باشد از جمله مواردی است که در برابر آتش مقاومت مورد نیاز را فراهم م یکند.

لازم است بدانید که خاصیت محدود کننده روغن موتورها این است که وقتی با مراقبت نادرست استفاده می شوند به راحتی تجزیه می شود.

درباره روان کننده های مصنوعی هم یک سری محدودیت ها وجود دارد که این محدودیت ها و ناخالصی ها می توانند منجر به تجمع موم، لاک یا لجن از زنجیره های n-پارافین شوند که به روش های نامطلوبی تشکیل می شوند.

تفاوت روغن مصنوعی و روغن معدنی

محدودیت های مربوط به روغن معدنی و مصنوعی

در نهایت اینکه

سعی ما بر این بوده است تا در این مقاله علاوه بر آشنایی شما دوستان و همراهان همیشگی فقیهی کار با روغن موتورهای مصنوعی و معدنی کمی هم درباره تفاوت روغن مصنوعی و روغن معدنی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

امیدواریم که موارد عنوان شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشند و بتوانید با توجه به ساختار خودروهای خود بهترین و مناسب ترین روغن موتور را برای آن ها تهیه و خریداری کنید.

فقیهی کار یکی از وارکننده گان روغن موتورهای بنز و بی ام و می باشد که سعی کرده است بدون واسطه و به طور مستقیم و با قیمت های کاملا مقرون به صرفه نیاز شما را برآورده نماید.

بنابراین شما عزیزان می توانید جهت تهیه روغن موتورهای اورجینال با ما از طریق سایت faghihicar.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به تفاوت روغن مصنوعی و روغن معدنی

1مزایای روغن مصنوعی نسبت به روغن معدنی چیست؟
دو مزیت اصلی روغن های مصنوعی توانایی آنها در عملکرد بهتر از روغن های معدنی در دماهای عملیاتی بالا (بالای 185 درجه فارنهایت) و در دمای عملیاتی پایین (زیر 0 درجه فارنهایت) است.

2روغن معدنی بهتر است یا روغن مصنوعی؟
روغن موتور مصنوعی در مقایسه با روغن‌های مبتنی بر مواد معدنی معمولی روان‌کاری بسیار بهتری ارائه می‌دهد. روغن موتور معدنی تقریباً کاملاً طبیعی است در حالی که روغن مصنوعی محصول آماده سازی شیمیایی با فرمول هایی است که به دقت کامل شده است.
3آیا می توان روغن معدنی را به مصنوعی تبدیل کرد؟
بله، تعویض از روغن معدنی به روغن مصنوعی در وسیله نقلیه خود کاملاً خوب است. هیچ اثر مخربی روی موتور شما نخواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارد کننده لوازم یدکی خودرو