روغن گیربکس بنز s500

روغن گیربکس بنز s500

همانطور که می دانید استانداردی که برای تولید روغن گیربکس بنز s500 رعایت می شود بسیار بالا است و این توسط بسیاری از کمپانی های مطرح دنیا تایید شده است. خودرو بنز s500 یکی از مشهور ترین، کلاسیک ترین و مدرن ترین خودرو های تولید شده توسط کمپانی بنز است از این رو روغن گیربکس تولید شده برای آن نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. بهترین روغن گیربکس موجود برای بنز، خود روغن گیربکس بنز اورجینال است.

روغن گیربکس مرسدس بنز دارای دوام بالایی نیز می باشد. در ساخت روغن موتور مرسدس بنز به غیر از کیفیت و دوام بالا به سازگاری بالای آن با محیط زیست نیز اهمیت داده شده است. اگر قصد دارید از روغن گیربکس دیگری به جای روغن گیربکس بنز s500 استفاده نمایید باید دقت لازم را داشته باشید که آن روغن گیربکس استانداردهایی که خودرو های بنز به آنها نیاز دارند را دارا باشد.

خرید روغن گیربکس بنز

روغن گیربکس بنز

نگهداری از گیربکس بنز s500

اول از همه باید بگوییم بنز s500 یک خودرو بسیار قوی است و گیربکس طراحی شده برای آن نیز بسیار قوی و کارآمد است. این برای تمامی قطعات و لوازم مصرفی آن از جمله روغن موتور بنز نیز صدق می کند. اما برای نگهداری از گیربکس بنز s500 نیز باید اقداماتی را انجام داد. برای این کار بهتر است قبل از اینکه خودرو گرم شود حرکت نکنید این کار به روغن گیربکس بنز اجازه میدهد در حالت خنثی گرم شود و بعد از آن خودرو به حرکت بیافتد.

به یاد داشته باشید که بهتر است در هر سرویس 10 هزار کیلومتری روغن گیربکس خودرو نیز چک شود که نشتی نداشته باشد. درضمن تمام روغن های روان کننده قابلیت تصفیه و بازیافت دارند و می توان آنها را برای استفاده های گوناگون مورد استفاده قرار داد از این رو برای دفع آن از رهنمود های دور ریختن زباله در کشور خود برای روغن های روان کننده استفاده نمایید.

نگهداری از گیربکس بنز

روغن موتور بنز

تعویض روغن گیربکس بنز

یکی از سوال های متداول شما عزیزان این است که چطور باید متوجه شوید که زمان تعویض روغن گیربکس بنز فرا رسیده است. در این رابطه باید بگوییم رنگ روغن گیربکس سالم باید کمی قرمزی داشته باشد و نباید به هیچ وجه بوی سوختگی عجیبی از آن خارج شود. یکی از دیگر موارد مهم برای تشخیص زمان تعویض روغن گیربکس بنز s500 صدای سنگ زنی است که در زمان کلاج گرفتن به گوش می رسد یا در بسیاری از موارد لیز خوردن دنده ها دیده می شود. به یاد داشته باشید که روغن گیربکس معیوب باید به سرعت تعویض شود چرا که عدم تعویض به موقع آن به دیگر قطعات تشکیل دهنده گیربکس آسیب می زند.

زمان تقریبی تعویض روغن گیربکس بنز اتومات بین هر 96 تا 160 هزار کیلومتر است. این در حالی است که زمان تعویض روغن گیربکس بنز برای جعبه دنده های دستی که اصولا در بنز های قدیمی تر سوار هستند بر حسب کیلومتر هر 48 تا 80 هزار کیلومتر است، اما برای اطمینان پیشنهاد می شود در سرویس های هر 40000 کیلومتر روغن گیربکس بنز نیز تعویض شود. به یاد داشته باشید که بهتر است در زمان تعویض روغن گیربکس بنز فیلتر روغن گیربکس نیز حتما تعویض شود.

تعویض روغن گیربکس بنز s500

تعویض روغن گیربکس بنز

ویژگی های روغن گیربکس بنز

روغن گیربکس بنز حاوی سطح بالایی از افزودنی های عالی جهت روانکنندگی است و یک روغن بسیار چسبناک است که موجب می شود از تشنج در زمان چرخش چرخ دنده ها و هرگونه سایش جلوگیری نماید. سازگاری با لوازم گیربکس و قطهات موجود در آن یکی از مهمترین عواملی است که باید برای انتخاب روغن گیربکس بنز مورد توجه قرار گیرد. چرا که اگر این سازگاری وجو نداشته باشد روغن موتور در درجه حرارت بالا نا پایدار می شود و رسوبات در آن ته نشین می شود که در نتیجه همه این ها موجب بالا رفتن بار حرارتی می شود که به هیچ وجه برای گیربکس خودرو مناسب نیست.

فرمول هایی که برای غلظت هر چه بیشتر روغن گیربکس بنز در طراحی استفاده شده است برای این است که در گیربکس بنز پرخدنده ها درگیری زیادی دارند و با توجه به بار تریبولوژیکی بالا ای که ایجاد می شود سایش بالا می رود و این تنها چسبندگی بالای روغن گیربکس بنز s500 است که می تواند از این موارد جلوگیری نماید.

به یاد داشته باشید روغن های دیگر مرسدس بنز مانند روغن موتور بنز برای استفاده در گیربکس خودرو مورد استفاده قرار نمیگیرند. روغن گیربکس های دیگر زیادی وجود دارند که توسط خود کمپانی بنز نیز تایید شده اند و می توان از آنها به جای روغن گیربکس بنز استفاده کرد. در مقالات بعدی حتما به معرفی آنها نیز خواهیم پرداخت، هرچند که هنوز هم ما فکر می کنیم بهترین روغن برای گیربکس بنز روغن گیربکس بنز s500 است.

ویژگی روغن گیربکس بنز

انواع روغن گیربکس بنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارد کننده لوازم یدکی خودرو